torsdag 6 november 2008

Pappa betalar

I måndags var jag och Agnes på konsert med världens bästa Gavin. En Gavin som pappa Mats skulle göra allt för. I alla fall betala sina döttrars biljetter, för att skona dem från en ekonomisk kris. Vilket kanske i och för sig mer innebär att han skulle göra allt för sin döttrar. Men det var inte så han formulerade sig.

Hu som helst, jag och Agnes åkte dit runt tre och ställde oss och köade, trots mammas teorier - förlåt; hypoteser - om att denna Gavin inte var en artist man köade till. Jag och Agnes förkastade under kvällens gång mammas hypotes, ty kön var när klockan närmade sig halv sju och insläpp flera mil lång.

Det sades att man inte fick fota därinne, och blåögd som jag är tog jag inte med mig min kamera in. Agnes tog inte heller sin, för jag sa att man inte fick det. Tji fick vi, då varenda människa i publiken utom vi (och två styckna som vi träffade i kön) hade kameror. Därav har vi inga bilder från detta fantastiska evanemang och denna döläckra sångare, vars efternamn förresten är DeGraw. Men vi kunde å andra sidan fokusera på att lyssna på den himmelska musiken och njuta av hans vackra stämband istället, det kunde minsann inte de som bara såg konserten genom en kameralins! Eftersom de liksom mer fokuserade på att fota då alltså.

Men trots detta beklämmade/önskvärda faktum så har jag ändå några foton från kvällen från när vi stod i kö, fast jag tänkte bara visa ett.
Bakgrund: Min kloka lillasyster hade tagit på sig strumpbyxor och shorts, ty detta ansåg hon vara en lämplig klädsel när man ska stå ute i typ minusgrader i drygt fyra timmar. Detta fick mina ömma storasysternerver att värka, och jag knallade iväg och köpte en mysig röd filt att svepa om hennes arma kropp. Hon såg lite ut som en tomte. Såhär:


Modellsnygg som vanligt, trots den höga tomtefaktorn. Det är fusk att hon är lång. Hon borde vara mindre än jag. Men nej ack nej, gud vill mig inte så väl. Jag tror inte att gud finns. Isåfall skulle inte storasystrar kunna vara kortare än lillasystrar.

Hejdå.

Ps. Locken vill mig ont. De hade ner min affisch på Snygg-Lars från väggen när jag inte var hemma! Ds.

1 kommentar:

Agnes sa...

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!
Du är allt bra rolig du, Karin!