torsdag 27 november 2008

Tankspridd

Idag när jag skulle gå och handla tänkte jag såhär:

"Hm. Det må vara slask ute, och snön må ha smält bort.
Men jag är ändå kort.
Och fryser ofta.
Jag ska sätta på mig mina långkalsonger."

Gissa vad jag gjorde sedan?

Jag öppnade kylskåpet.

Varför, o varför?
Var det för att jag trodde att mina långkalsonger skulle befinna sig där inne (för att jag vet hur tankspridd jag är och faktiskt kan ha lagt dem där?), eller för att jag helt enkelt hade glömt bort vad jag skulle göra, trots att det bara var två sekunder sedan jag tänkt tanken?

Jag vet inte.
Men konstigt var det.

3 kommentarer:

Raxl Snaxel sa...

Poetiskt!

Karin sa...

Jag vet! Jag hade tänkt skriva en liten slutkläm om att jag borde bli poet, men jag tänkte att det kanske skulle vara lite väl självgott av mig så jag lät bli.

Elin sa...

Säkert var du hungrig medan du tänkte detta och så var det ditt undermedvetna som fick dig att öppna kylskåpet.

Självgodhet och poesi går väl ihop?