söndag 9 november 2008

Msn - källa till underhållning och blogginlägg i massor

För några veckor sedan hade jag och min kära granne Emma några ytterst roande konversationer på msn.
Den första handlade om att hon ska vara på med på sin egen tuffa begravning - som äger rum därför att Gerd, vår fantastiska lärare, har vållat hennes död på något sätt, minns inte exakt hur - där bla Trix ska uppträda med bara överkroppar och eld. Begravningen kommer att avslutas med att hon sprängs i luften som ett köttsligt fyrverkeri, och alla går därifrån med en bit av Emma i håret. Vi kom även fram till att jag ska äta Emmas filé, en filé som jag för övrigt ska fånga med en håv, av två anledningar:
1. För att bli lika smart som hon - det sitter ju naturligtvis i filén!
2. För att jag när vi skrev detta var hungrig.
Den andra konversationen var bara ett enda stort missförstånd, och den finns att läsa på Emmas blogg: Jag är inte skallig, jag bara kallas skallepär

Jag är egentglien ganska bra på att i allmänhet inte göra mig förstådd, dels i verkliga livet, men framförallt på msn. Jag skriver så konstiga formuleringar och ingen förstår. Nu ikväll blev en konversation med Erik såhär:

Ymer säger (22:23):
hallå!

Ymer säger (22:24):
jag har skrivit sms och facebook till dig

Ymer säger (22:24):
har du sett det?

Ymer säger (22:33):
du är helt onåbar

Nahkala säger (22:33):
Yesbox, tyvärr ska jag hälsa på Henke den helgen så jag kan inte ;/

Nahkala säger (22:33):
Jag vet

Ymer säger (22:33):
jahaa

Nahkala säger (22:33):
solly

Nahkala säger (22:33):
jag är dålig

Ymer säger (22:33):
but why?

Ymer säger (22:33):
ja

Ymer säger (22:33):
haha

Ymer säger (22:34):
alltså varför är du onåbar

Ymer säger (22:34):
inte varför ska du hälsa på henke

Ymer säger (22:34):
oj nu ska jag gå

Nahkala säger (22:34):
Oj

Nahkala säger (22:34):
var då?

Ymer säger (22:34):
vet inte

Ymer säger (22:34):
hejdå


Förklaring: Jag skulle gå ut på promenad med mina grannar, och de kom och skulle hämta mig då. Det visste inte stackars Erik, och jag hann inte skriva någon förklaring, så det blev bara "hejdå".

Jag tänkte att jag här skulle skriva att från och med nu skall världen förändras! Jag skall icke mera skriva konstiga saker på msn, och jag ska göra mig förstådd i alla sammanhang! Hela tiden!
Men det tänker jag nog inte göra, för det kommer aldrig att gå. Skriva det här alltså. Fast jag tänker i och för sig inte göra det heller, alltså mig förstådd, eftersom det inte kommer att gå. Om ni förstår.
Antagligen inte.
Att ni förstår alltså. Ni förstår antagligen inte.

Hejdå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

tihifniss, köttsligt fyverkeri, det kommer jag nog aldirg glömma. hahahaa..
följande säger jag inte för att jag på något sätt tycker att du är dålig (bara ett hopplöst fall i vissa avseenden): Du kommer aldrig alltid kunna göra dig förstådd, det ligger inte i din natur:P och du är roligast som du är, hur skulle jag annars klara mig om du helt plötsligt skulle gå och bli lättförstådd och förståndig, då skulle jag ju bli ensan i världen om dessa egenskaper, och det skulle bli lite ensamt ju.

Karin sa...

Hahaha! Nej jag kommer heller aldrig att glömma det samtalet. Nog. jag kommer nog aldrig glömma. Måste skriva som Emma.
Nej det är klart, du skulle nog bli lite ensam, så jag får helt enkelt se till att inte bli lättförstådd och förståndig. Så kan vi låtsas att det är för att inte lämna dig ensam i världen, och förtränga den verkliga anledningen: att det faktiskt inte går. Jag kan inte.