måndag 1 september 2008

Ur en reparatörs synvinkel

Idag när jag kom hem från skolan var det något som inte stämde. Jag kunde inte riktigt sätta fingret på vad, men något var inte som det brukade. Jag såg mig omkring i badrummet, som jag för tillfället befann mig i, och fick till slut syn på det. Toa-locket, inklusive själva "ringen", var inte nedfällt! Hm. Det hela kändes väldigt mystiskt, tills jag insåg att jag ju ringt om det där duschmunstycket. Och mycket riktigt; när jag tittade efter så hade jag ett nytt och fräscht, dock lika fult som det gamla, duschmunstycke. Helt otroligt. Kan ni gissa vad det var för kön på reparatören?
I alla fall, det kändes lite obehagligt att han har varit i mitt hem när jag inte var där och sett precis allt. Och så kom jag att tänka på det att vad är det egentligen han har sett? Hur bor jag egentligen? Så jag lämnade allting orört och tittade lite på hur jag "inrett" min lägenhet. Jag kom fram till att detta är vad han såg:

Ett par röda luddiga sockor på hallgolvet.
En axelväska på kylskåpshandtaget.
Två uppochnervända godispåsar på köksbordet.
Tom påse på köksbordet.
Massor med näsdukspaket på köksbordet.
Kläder på köksbordet.
Kläder på en köksstol.
Kläder på fåtöljen.
Två sladdar under skrivbordet, inpluggade i varken vägg eller något annat.
Datorväska under en annan köksstol.
Datormus i en hurtslåda på skrivbordet (samma hurtslåda som inte sitter i hurtsen under skrivbordet).
Fula gardiner.
Handduk och bikiniunderdel upphängda på duschdraperipinnen.
Bikiniöverdel upphängd på duschslangen.
Papper och skräp på... ja, överallt i princip
Punksnoris.

Ja.
Jag hade i alla fall diskat.

5 kommentarer:

Nahkala sa...

Säkert en kvinnlig reparatör som ville dölja sin identitet...

Agnes sa...

Fast det är nästan värre när man är hemma när det kommer reparatörer. Det blir lite konstigt liksom. Vad ska man säga? "Jaha, så här bor jag...". Sedan hör man dem snacka i andra rummet. Lite konstigt känns det, där med.

Karin sa...

Jo, Ulf Landin (kanske Lundin...) står faktiskt ganska snirkligt!

Ja det är sant, men jag ville visa reparatören något som jag tror är fuktskador i badrummet, och säga att min spisfläkt inte funkar också, nu måste jag ju ringa dit igen och säga det istället. Jobbigt jö.
Och så sa hon dessutom att de skulle ringa innan, då hade jag ju kunnat fixa undan lite skit.

Raxl Snaxel sa...

Haha... jag tror reparatörer är vana vid det mesta egentligen. Våran lya såg ju ut som värsta knarkarkvarten när det kom hit en gubbe och informarade om att de skulle renovera och ville ta några mått på väggar och grejjer.

Elin sa...

Dåligt att han inte fällde ner toaringen, tycker jag. Lite ofräscht.
Jo, reparatörer får nog se det mesta.