söndag 14 september 2008

Hemlängtan

Nej, jag har inte jättehemlängtan, men det är helt klart vissa saker man saknar när man flyttar sådär bara huxflux. Jag trodde ju att jag inte skulle komma in någonstans alls, och räknade med att bo kvar i Stockholm ett år till. Men nej ack nej. Jag skulle flytta till Västerås.

Detta innebar att jag lämnade No Strings - min dögrymma orkester, Tallkotten -nåja, jag kanske inte saknar barnen sådär överdrivet men vissa är faktiskt snälla, karaten - och naturligtvis alla tävlingar som jag nu missar. Och utöver detta har jag inte hittat någonstans att rita kroki överhuvudtaget.

Dessutom saknar jag naturligtvis mina vackra vänner, och att ha en familj att komma hem till. Mycket är skönt med att bo själv - att behöva laga mat på egen hand hör inte till de sakerna. Jag suger på att laga mat, så är det bara. När man bor hemma hos mamma och pappa behöver man inte tänka på sådana saker. Och behöver man äta något snabbt någon dag så finns det ju alltid nånting i kylskåpet som det går att göra något av. Allt sådant måste jag nu köpa själv, vilket jag inte riktigt har gjort, så det finns helt enkelt inte så mycket ätbart i mitt kylskåp/frys.

I alla fall. Jag kom på det här med att jag saknade krokin häromdagen, så jag tittade lite i min pärm där jag samlat mina finaste bilder. Då hittade jag den här, som verkligen är en av mina favoriter:


Ganska poänglöst kanske att visa upp en bild såhär bara för att den är snygg, men jag tycker om den och vill skryta.

Jag har fått önskemål om bilder på min lägenhet, men i nuläget är den inte i sitt bästa skick och jag orkar inte städa just nu, så jag fotar lite när jag orkat ta tag i det.

Det här blev ett tråkigt inlägg.
Hejdå.

1 kommentar:

Raxl Snaxel sa...

Haha! Jag känner igen mig i vartenda ord! Typ. Jag saknade nog inte allt lika mycket. Men konstigt när allt bara försvinner helt plötsligt.