tisdag 9 september 2008

Ljuva 80-tal

Kan ni inte alla hålla med om att 80-talet var en av de vackraste mode-epokerna som någonsin varit, och förmodligen någonsin kommer att bli? Jag menar: Axelvaddar som gör den nättaste kvinna till en bredaxlad man, shorts så korta att Stefan Holms ser ut som långbyxor, mintgröna t-shirts åt alla håll och kanter, och så givetvis benvärmare. Hrm. Jag har svårt för att skriva ironiskt, men det var i alla fall vad jag precis försökte vara. Utom angående benvärmarna, det är ju sjukt snyggt!
I alla fall, fula kläder bars på 80-talet, så mycket kan vi i alla fall konstatera, men att få detta som tema på vår första sittning var inte något deprimerande faktum. Tvärtom! Det är ju så fult, men det är ju så roligt!
Alla hade på sig jättefina hysteriska kläder (rosa var av någon anledning väl representerat). Ungefär så här såg vi ut:


Det syns inte, men jag har rosa benvärmare på mig. Eller ja, jag hade det då i alla fall, nu har jag de röda luddiga sockorna på mig som så ensamt låg på mitt hallgolv förut...

Det blev en rolig kväll med en bra DJ för en gångs skull, han spelade massor med 80-talslåtar. Av någon anledning gick dock brandlarmet igång flera gånger senare på kvällen/natten (jag misstänker starkt rökmaskinen), och vi fick utrymma lokalen. Det hela var något besvärande, och ganska kort därpå lämnade jag (och min granne) tillställningen. Men trots detta tycker jag att det var en mycket lyckad afton.
Klart slut.

3 kommentarer:

Elin sa...

Äh, vadå! Jag röstar för att 80-tals modet ska komma tillbaka! Tänk bara: på morgonen är det bara att dra på sig vad som helst utan att tänka på om det matchar eller är snyggt, för vad man än väljer så är det helt rätt!

Karin sa...

Haha! Helt sant. Men vad är detta? Vart har Indra tagit vägen?

Elin sa...

Hon gick hem.