lördag 30 augusti 2008

Liten Karin börjar bli stor

Och därför har jag naturligtvis börjat samla vuxenpoäng! Jag är numera så fantastiskt mogen så jag blir alldeles förvånad över mig själv ibland.
Nedan följer en redovisning (< sjukt moget! "Redovisning" liksom! Vem använder sådana ord? Jag såklart! Eftersom jag är så in i norden vuxen!) av vad jag hittills åstadkommit i mitt Nya Liv.

Jag har:

Flyttat hemifrån, till en lägenhet som jag skaffade typ helt själv

Betalt hyra

Jobbat

Köpt dator och skaffat bredband till denna

Ringt hyresvärden och bett dem fixa mitt lagom äckliga duschmunstycke

Köpt toapapper

Nästan källsorterat

Vaknat runt åtta varje morgon! Jag trodde först att jag blivit galen, men har insett att även detta är ett tecken på min ofantliga mognad

Börjat tänka på min ekonomi. Ytterst lite, men lite är mer än ingenting alls, vilket är ungefär hur mycket jag tänkte på den förut


En tidskriftsamlare för räkningar och andra hysteriskt viktiga saker

Fyllt 20. Slutet på allt vad ungdom heter.

Skaffat husdjur:

Punksnoris

Helt otroligt. Jag är ju uppe i minst tüsen tüsen vuxenpoäng! Knäck det den som kan!

5 kommentarer:

Nahkala sa...

aj aj aj. jag ligger efter, har varken husdjur eller vaknar vid 8.00!

Agnes sa...

Grattis Karin! ;D Det verkar som att jag har en lång väg kvar att gå...

Karin sa...

Men Erik då! Du som snart är pensionär och så är du inte ens lika vuxen som jag!

Tack kära syster. Jo, du har nog en bit kvar.

Vad dryg jag är. Förlåt.

Nahkala sa...

I morse satte jag iaf klockan på 8:00 det är ett framsteg ;)

Maria sa...

Ännu har du dock inte kommit till det fantasiska stadiet av vuxenpoäng med ICA-kort och IKEA-kort, hemförsäkring, betald tv-licens, kolonilott, sambo, fast jobb och välvårdade (nåja) krukväxter som jag. Så njut av din ungdom och din frihet, eller nåt (men skaffa hemförsäkring, det är bra grejer).

Hoppas du har det bra där borta i obygden, vi får väl börja ordna hemvändarfester på scouterna nu när det är fler som är borta än hemma...