söndag 21 september 2008

Varsågod!

"Vilken fin tröja du har!"
"Tycker du? Tack!"
"Varsågod"

Är inte det en ganska konstig sak att säga? Inte just det "fin tröja" men att säga "varsågod". Som att man serverar en komplimang på ett fat, och inte egentligen menar det man säger utan vill vara 'snäll'. "Varsågod för att jag var snäll och låtsades att din tröja var fin". Jag har svårt att förklara vad jag menar, men ni kanske förstår.

Vad arg jag låter. Jag är inte arg.

Förresten: i framtiden kommer jag att gå förbi en bil som har ett klistermärke på sig med texten "Pedofiler och våldtäktsmän är också människor tre meter under marken" (eller något i den stilen). Vad betyder det? Någon som vet?

3 kommentarer:

Nahkala sa...

vad "Pedofiler och våldtäktsmän är också människor tre meter under marken" betyder? eller att du kommer gå förbi en sån bil?

Karin sa...

Vad det betyder.

Karin sa...

Men vad dum jag är, vad texten betyder alltså!