måndag 9 juni 2008

Funderingar

Jag har hittat i ett anteckningsblock små texter som inte direkt passar in någon annanstans, så då tänkte jag självklart "Bloggen!". Jag kommer därför lägga upp små texter lite då och då från och med nu som inte är så filosofiska, men kanske tänkvärda. Jag vet inte, döm själva. Den första kommer här:

I vissa ganska töntiga tidningar där kändisar intervjuas brukar de få frågor som "Vad finns alltid i ditt kylskåp?". Jag har funderat på denna fråga; "vad har jag alltid i mitt kylskåp?", djupt och länge, och jag är lite besviken över resultatet. Det jag kommit fram till är nämligen detta:
Vitlök.
Andra människor har sexiga saker som ost, och filmjölk. Lite tufft smör kanske.
Jag har vitlök.
Hur häftigt är det? Okej, det är jävligt häftigt att äta en hel vitlöksklyfta, men det gör aldrig jag.
Allt som finns kvar är alltså en massa vitlök i mitt kylskåp. Alltid.

1 kommentar:

Nahkala sa...

Oh! Mi lajk, hoppas det blir fler små mäterverk.