onsdag 11 juni 2008

Dagen efter

Ja, det gick ju inte så bra det där. För er som inte var där och tittade kan jag meddela att den som kom närmast sanningen i röstningen var Elin, som röstade "Pinsam tystnad". Grattis Elin! Men det ska också sägas att de flesta som var där (en resturang) var där för att titta på fotboll eller äta, så det var inte så många som skrattade åt något alls. Det brukar vara på Boulevardteatern där folk betalar 100 kronor och faktiskt vill se BungyComedy.
Menmen, här är mina tankar:

Jag var den som skulle börja, och det sägs att det inte ska spela någon roll, men det gör det för min känsla. Har man sett någon annan kan man lugnas av det, nu var det bara ett proffs innan det var min tur, så jag blev väldigt nervös och pratade gällt och för fort.
Jag lyckades inte få fram mina poänger, för några hängde ganska mycket på tonfall, och det sabbades ju för att jag var nervös. Jag måste alltså ändra i manus, så att det har med orden att göra.
Och så hade jag för mycket att säga, jag var typ tvungen att prata fort för att hinna ändå, och det är inte så bra. Man ska ha ungefär två och en halv minuts material sa de, och det kan jag förstå, för då kan man ta det lugnt och hinna andas och inte vara stressad redan i förväg.

Mycket att tänka på alltså. Men! Nu har jag provat och överlevt, och jag ska vara med i finalen/semifinalen eller vad det blir också. Tror jag. Jag ska ändra och ta bort lite i mitt material och gå på en kurs och sedan ska jag äga scenen!

Hejdå.

2 kommentarer:

Elin sa...

Ja, jag tror att det kommer gå mycket bättre andra gången! Nu har du fått tips och lite erfarnehet. I finalen kommer du äga! Och vi kommer skratta!

Vad vann jag då?

Karin sa...

Precis!

Du vinner självklart ära och berömmelse. Och ett grattis i inlägget!