torsdag 14 februari 2008

Stilstudie: Så gräddar du bäst en pannkaka

Till att börja med gör du en smet, men det orkar jag inte förklara hur man gör.
Sedan häller du lite smet i en stekpanna som det är smör i.
När den stekt klart på den sidan som är neråt ska du vända. Och det är detta som är svårt! Gör rätt!
Sedan låter du den steka på andra sidan en stund, varpå du snyggt och prydligt viker ihop pannkakan och lägger den på en hög.

Voila! Du har just stekt din första perfekta pannkaka!


Eftersom detta blev ännu ett ganska torrt inlägg i en lång rad kommer här, i brist på bättre, den bästa bilden jag någonsin tagit.

3 kommentarer:

Elin sa...

Karin, du borde vara lite mer specifik i dina instruktioner. Jag följde dem till punkt och pricka, men då jag kom fram till "lägg den på en hög" ja, då visste jag ju inte vilken sorts hög du menade. Testade att lägga dem i en sophög. Smakade inte gott.

Heter det inte I en hög, förresten?

Karin sa...

Hmm, du kan ha en poäng. Fast jag menade liksom på högen av pannkakor som du redan har stekt. Fast det går ju kanske inte, med tanke på att det här var den första pannkakan... Jaja. Lägg dem I en hög då, om du så gärna vill.

Raxl Snaxel sa...

Om man inte har en hög? Vad gör man då?

En instruktion måste alltid följa Murphys lagar. "Allt som går åt helvete går åt helvete".