fredag 1 juni 2007

Mixed

Alltså det här är så roligt så jag dör!! Jag har under en tid lite förstrött gått och letat efter en låt som jag gjorde i tvåan, det var en uppgift man fick som en slags tenta i gehörs- och musikläran. Hur mycket man hade lärt sig dittills typ. Detta innebar att vissa faktorer skulle ingå i låten, t ex ett visst antal tonartsbyten och ett blåsarr och en massa till saker, och detta skulle skrivas ner på noter och analyseras med steganalys. Jag tyckte att det var väldigt underhållande att skapa låten, och jag tyckte då att resultatet blev ganska bra. Hur jag kunde tycka det är numera ganska obegripligt - jag såg att pappa hade sparat låten på datorn så jag kunde äntligen lyssna på den.
Jag höll seriöst på att avlida.
Menmen, här är låten för alla er därute som ännu inte hört mästervärket. Lyssna och njut!
Karyn Wahleberg - Mixed

7 kommentarer:

Nahkala sa...

Jag har inga problem med att ladda ner den :/ skumt att den inte vill för dig.

Karin sa...

Ja, fast jag såg nu att det är mp3 format på den i alla fall. Men det tar liksom ingen tid att ladda ner den eller hur man ska säga. Ja det är konstigt i alla fall... Men om det går för dig kanske det går för andra också.

Elin sa...

Jag kunde lyssna åp låten, och du får säga vad du vill men jag tycker att den e coool! :D

Raxl Snaxel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Raxl Snaxel sa...

Det låter så midi att jag gråter lite..

det bästa i låten är när det går långsamt och i moll. Sen är det för glatt.

Raxl Snaxel sa...

BTW:

http://www.last.fm/music/Karyn+Whaleberg

Karin sa...

Haha! Men jag hade ju redan valt ut en bild att lägga upp jö...
Jag blev mycket lycklig må jag säga över att finnas på last.fm. Jag är ju bäst!

Och appropå att det låter midi: Det var ju till stor del därför jag höll på att dö, det låter ju så fult och komiskt dåligt. Men pappa har erbjudit sig att hjälpa mig spela in det bra, han är ju så väldigt förälskad i logic nuförtiden.