tisdag 26 juni 2012

Andra kvällen på semestern

Vi är på gotland och har en tv med fyra kanaler och igen dvd-spelare, ingen av oss har dator med sig. Perfekt tillfälle för att läsa bok med andra ord!

Grejen med mig är att jag kan inte läsa en bok, liksom några sidor eller kapitel innan jag ska somna på kvällen. Ska jag läsa en bok så läser jag den oftast på mindre än ett dygn. På det dygnet gör jag inte så mycket annat än att just läsa, jag blir som besatt. Äter fort, kissar hårt, allt så att jag så snart som möjligt kan fortsätta läsa!
Denna mani inträffar ungefär en gång om året, när jag för en gångs skull är ledig och därmed har tid till detta något hetsade beteende. Däremellan läser jag ingentings alls, i bokväg. Det blir på sin höjd en och annan undertext när jag tittar på film.

Allt eller inget.

Lite samma sak är det med träning. Börjar jag så tränar jag oftast rätt så många gånger i veckan. Jag vill se snabba resultat, träna för hälsans skull, vad är det undrar min förvirrade hjärna? Jag köttar på och sen blir jag sjuk och lägger av helt. Återupptar efter några veckor/månader. Fast i själva återupptagandet måste jag ändå berömma mig själv för att jag endast tränar två eller tre gånger i veckan, första 1-2 veckorna. Man får inte gå ut för hårt.

En tv-serie som går en gång i veckan är väldigt svår att följa. Hur kan man hålla intresset vid liv? Jag vill veta vad som händer, och jag vill veta det nu! Går det en hel vecka emellan hinner jag ju glömma vad det är jag vill veta ens. Därför sträck-tittar jag oftast serier på datorn. Och kollar på bara ett till, och ett till avsnitt innan jag ska sova. De är ju bara 20 minuter långa.

Jag tror att alltihop mest handlar om att jag är otålig.

Hejdå.

Inga kommentarer: