torsdag 26 januari 2012

En upplysning.

Har ni någonsin undrat vad som händer när man kastar lite socker på en väldigt varm platta på spisen men inte vågat prova: ni behöver inte lägre fundera! Ty jag ska berätta det för er!

Det första som händer är att det blir en liten explosion, samtidigt som det låter "popp".
Det andra som händer är att det luktar bränt.

Att kasta lite mjöl på en väldigt varm platta är ett moment som inte alls innehar samma nivå av spänning, det luktar bara bränt.


Är det förresten inte det underbaraste som finns att stampa på en tom äggkartong så säg.

2 kommentarer:

Elin sa...

Jag har bara spillt vatten på en varm platta. Då säger det: pschhshs!

Undrar var som händer om man häller på lite popcorn...

Karin sa...

Hm, popcorn vågar jag nog inte prova tror jag... Men jag har ju provat socker och mjöl, så om du provar popcorn så kan du skriva sedan var som hände! :)