torsdag 19 augusti 2010

Efter en lång tids frånvaro...

... ser kylen och skafferiet ungefär likadant som det gjorde när man lämnade det. Vid första anblicken. Men när man tittar efter lite närmre så inser man att man glömde slänga vissa färskvaror, typ kanske lite korv eller något smörpaket. Och vissa av dessa grejor klarar av att stå ganska länge utan att se äckliga ut. Andra gör det inte lika väl. Idag till exempel när jag återvände till Västerås efter lite mer än två månader borta hittade jag en grön macka och en prickig ost!
Alltså det låter kanske lite äckligt, men båda låg i påsar så jag behövde inte lukta på dem (vilket iofs kunde varit intressant, för att testa liksom hur det luktade, men jag motstod idén. Så spännande verkade det inte...)

Fast egentligen, jag ska inte påstå att dessa små fynd endast uppkommer om man inte varit hemma på länge. Små tingester som liksom lyckas smita undan ens skarpa ögons icke så vaksamma blick längst bak i kylskåpet kan förekomma även vid full närvaro av inneboende människor, och även nykter. I våras bodde antingen jag eller Emma hemma (haha det rimmar!) hela tiden, och ändå återfanns diverse lurviga frukter i kylen.

Och!

Den brunaste bananen jag någonsin sett!

Det fanns liksom inte ens en endaste liten fläck med något som liknade en mer gulaktig nyans på den! Sjukt.
Dock såg den ganska normal ut inuti.

Men jag smakade inte. Jag har tillräckligt svårt för gula bananer, jag tror inte att de bruna är godare.

Inga kommentarer: