torsdag 25 mars 2010

Geografi - inte visste jag att det kunde vara roligt!

Eskilstuna:

Det ser ju oskyldigt ut, inte sant?

Men!

Vänta bara tills man zoomar in på bilden!

Hjälp! Tänk bara vilken raggningsreplik.
"Ska du med hem eller?"
"Aa, kanske... Var bor du någonstans?"
"Snopptorp!"
Vem säger liksom nej till det?!


"Jahaa, har din mormor dött?"
"Jaa. Vi hade en jättefin relation. Hon begravdes i fredags"
"Vad tråkigt. Var höll begravningen till då?"
"I kyrkan i Snopptorp"

Jag skulle nog försöka dölja mitt fniss med ett försök till sorglig harkling.


"Snopptorp" är dock inte det enda lustiga namnet på ort i Sverige. Ni som var med på kanothajken när jag gick på senior (kan det ha varit 2005?) kanske minns detta:


Hahaha!
Vi paddlade i Långtarmen och avslutade vår resa i Stjärtnäs.
Avfärd skedde från Munhålaholm. Vi passerade även Magsäcksudden och Ändtarmskanalen på vår expedition.
Eller?

3 kommentarer:

Anna sa...

wööw, måste vara telepati! just i dag berättade jag för mina klasskompisar om just stjärtnäs och långtarmen! och så kommer jag in och läser detta.. det är nästan så man blir lite rädd..

Karin sa...

Haha! Sjitt, vad betyder det?! Läskigt!

Elin sa...

Hahaha! Truth is stranger than fiction.