fredag 17 juli 2009

Seriöst?

Ja, ibland börjar man ju undra lite.

I ett tidigare inlägg i denna formidabla blogg visade jag Er en Man - Mannen jag ska gifta mig med. Han satt och gapade och gjorde lite märkliga grimascher. Detta var från en av våra böcker till skolan, och man blir ju lite konfunderad, men jag tänker ändå att "något slags syfte måste det ju ändå ha... det är ju trots allt en skolbok!". Och jag tror att det hade ett syfte, men jag brydde mig inte så mycket om det. Det är lite svårt att göra det när en Man tittar upp på en från boken likt en lite extra dum guldfisk.

Hursomhelst, mina damer och herrar - kurslitteraturen har gjort det igen! Nu är det förvisso bara en bild som känns lite, eller nej förresten ganska mycket, tvivelaktig. Men denna bild är å andra sidan bland det roligaste och sjukaste jag sett (i en skolbok måste tilläggas) på mycket länge.

Behöver jag säga mer?

2 kommentarer:

Agnes sa...

Hahaha! Den va roliiig! Haha, nästan som onepiece-grejen.

Karin sa...

Haha, jaa! Den hade jag glömt, den var ju också jättekul!