onsdag 8 oktober 2008

Man ska köpa grisen i lådan.

De flesta borde vid det här laget ha hajjat att jag har flyttat till Västerås - den som inte har gjort dig kan kontakta mig för att personligen få tilldelat sig en knäpp på näsan.
Hur som helst, jag har i alla fall flyttat, och innan jag gav mig av rensade jag lite hemma i Aspside. När man städar hittar man saker, och på en av hyllorna uppe i min säng har jag i mångamånga år haft en liten typ låda. Den ser ut ungefär såhär:


Jag har egentligen inget minne av att jag lagt saker i den lilla lådan, men det måste jag uppenbarligen ha gjort. Ty när jag nu hittade och öppnade lådan igen, typ kanske elva år senare, alltså då jag städade där uppe nu senast då, då för några veckor sedan, innan jag flyttade till Westside, så var detta vad som mötte mig:


Visst är det fint! Prydliga rader av grisar och dalmatiner, sällskapade av Spice Girls.
Jag skrattade och tillkallade mamma som också skrattade.
Man är så söt när man är liten.

Hejdå.

7 kommentarer:

Agnes sa...

I din undersökning skulle du oxå haft "Den ännu mer överskattade Kevin som inte ens är bra". Jag fattar inte vad alla ser hos honom. Blä!
3 NOVEMBER!!!!

Karin sa...

Nej eller hur!!! Han är fett tråkig och låter som en kvinna. Jag tyckte inte han var värd att nämna ens en gång.

3 NOVEMBER!!

Anna sa...

det där är nog den sötaste låda jag sett.
Vad händer 3 NOVEMBER??

Karin sa...

Gavin DeGraw på annexet, jag o agnes och pappa ska gå! Pappa betalar.
"Allt för Gavin!"

Agnes sa...

Haha! Skönaste kommentaren.
Kolla in på min blogg så får du läsa mer, Anna! :) (pr)

Agnes sa...

Men åhh! Jag vet inte om jag ska rösta på lill-Johan (som för övrigt borde kallas Charm-Johan..) eller på Snygg-Lars!

Anonym sa...

jamen, gulligaste lådan någonsin. Jag kom ihåg att petra hade sådana hundar på pricken likadana =)