torsdag 31 januari 2008

En hyllning

Ni som inte vet vem Björn Gustafsson är, ni har sannerligen missat något!
Jag och Erik var igår på Norra Brunn och såg honom göra standup. För övrigt första gången jag såg något standupframträdande live. I alla fall. Så sjukt roligt! Jag har aldrig skrattat på liknande sätt förut. Jag log nästan hela tiden, skrattade halva, och var på väg att vika mig dubbel vid ett flertal tillfällen. Han har sådan humor! Jag vill också vara så rolig. Allt vore så mycket... roligare. Han är så bra på att berätta, han använder hela sitt kroppspråk och ansikte och röstomfång. Och berättar dessutom om roliga saker. Det är verkligen svårt att förklara, men Elin: du missade något! Värt 140 spänn. Jag är glad att jag gick dit. Jag är fortfarande glad. Fast jag hade tvättstugan klockan sju!
Jag vill ha en DVD. Fast ändå, det är inte samma sak att titta på film som att faktiskt vara där. Men det kanske kan stilla abstinensen. Som tur är kommer ju melodifestivalen snart, där han är sidekick åt Kristian Luuk, och det är ju alltid något.
Hursomhelst. Han fick så mycket applåder på slutet att jag inte ens hörde vad han sa.
Han kommer bli stor. Han är stor. Hög som ett hus. Nej!! Lång! Fast man kan ju inte säga lång som ett hus. Kanske... lång som en pinne! Hm. Det får duga.

3 kommentarer:

Nahkala sa...

Det var värt pengarna :D till alla er som inte vet vem han är säger jag bara Titta!

Raxl Snaxel sa...

Ja han har verkligen utstrålning den unge pojken.

Agnes sa...

Oj, vad dålig jag är! Såg inte förrän nu att Karin har lagt upp ett nytt inlägg :)
Btw: Jag vill också!!! Jag vill vara 18 år och också gå på stand-up när Björn Gustafsson är med! Blä :(