tisdag 4 december 2007

Jag ber om ursäkt för de katastrofala meningsbyggnaderna och hoppas att ni förstår vad jag menar

Idag har jag haft så kallad kumite-gradering på karaten. Jag ska gradera mig till grönt bälte, och då måste man gå åtta matcher på en och en halv minut styck, och när man gör detta måste man ha handskydd och tandskydd. Jag har länge haft mina små blåbär till händerna, men tandskydd har jag aldrig använt - jag har ägt det men aldrig fixat till så det passar.
Därför tog jag tag i detta i onsdags, och kokade vatten och stoppade in och sög på tummen och hade mig, och till slut tyckte jag att det fick vara bra. Jag blev ju inte direkt vacker i det kan jag avslöja. Jag hade tänkt lägga upp en bild, men jag insåg att det vore skoningslöst mot både mig och era stackars ögon.
Idag fixade jag dock till det så det satt kvar när jag öppnade munnen, vilket gjorde att jag kunde andas, och det är ju alltid trevligt. Och så såg jag inte ut som en hjärndöd utomjording heller. Eller jo förresten. Men det är svårt att se ut på något annat sätt med en koloss i munnen.
Hursomhelst, jag slogs som en zombie och var helt värdelös, men nu har jag i alla fall tagit mig igenom det, och behöver inte slåss mer förrän nästa gradering. Och dit lär det ju dröja ett tag.

Nu till omröstningen.
Hallå!
Två personer har röstat! My god, ni är sämst. Men jag har hört motiveringen "Jag vet/visste inte vilken jag skulle välja". Och visst, jag kan förstå att det är svårt att välja mellan fyra band som är så gudomligt bra. Så jag lämnar det.
Resultatet var i alla fall: oavgjort mellan Backstreet boys och Aqua. Och eftersom jag inte röstade får jag utslagsrösten, och jag röstar på Backstreet boys, så de vann.

En parentes:
Jag såg precis ett program på tv som hette eftersnack där de pratade om ungdomsböcker. Intressant program, men jag måste säga att det allra mest fascinerande var att titta på bibliotikariens öra. Det var enormt! Dessutom såg det ut att vara gjort av plast.

Gonatt.

1 kommentar:

Elin sa...

Hm, nej jag måste nog få bildbevis på det där med tandskyddet ;)