onsdag 31 januari 2007

Dagen D

Åhh alltså jag blir bara tokig, verkligen ingenting går ju bra idag. Det går bara dåligt att spela piano, jag är värdelös på photohop, novellen jag försöker skriva blir bara konstig. Den ska visserligen vara absurd, men jag vet inte hur jag ska få fram det jag vill, vilket jag för den delen inte vet vad det är, för jag satt och tänkte en massa och det blev bara inget. Gaaah! Tröttsamt.
Och så blir jag så arg. Eller nej irriterad, men idag arg. För idag på klassrådet. åååh. Klassföreståndaren frågade vad vi tyckte om aktivitetsdagen som alla bara hatade(anledningen att hon frågade var den dåliga närvaron). Jag räckte snabbt som attans upp handen och sa att jag tycker det vore bättre om de inte hade en hel dag med bara tråkiga saker, utan att de sprider ut det på olika dagar, vi har till exempel tematid på torsdageftermiddagar. "Okej, så inte allt på samma dag alltså". Nej precis.
Tror ni inte att en viss person bara måste räcka upp handen och säga precis samma sak som jag nyss sa, fast bara lite längre, med tusen upprepningar, och lite andra ord. Det är vad jag kallar ordbajs. Sedan säger någon annan något som visserligen liknar det jag sa också, men en del annat med (som jag i och för sig inte höll med om alls, men det är en annan historia som väl mer har att göra med mitt totalt osociala psyke). Hur som helst, efter detta måste såklart person ett ännu en gång upprepa vad hon nyss sa, med ännu fler variationer, men ändå bara samma sak. Alltså för guds skull, vi vet alla vad du tycker nu, vi tror inte att du har ändrat dig bara för att någon annan har pratat emellan!
Shitt pomfritt.
Och detta är ingen engångshändelse, nej för varje, och jag menar varje, lektion där det överhuvudtaget går att säga åsikter så händer detta. Nu när vi har religion, ojojoj. Mmm. Det blir till att bita ihop.
Ja, nej, Dagen Dålig idag.

1 kommentar:

Nahkala sa...

Hihi :) Vet precis vad du menar. Minns när jag satt i elevrådet då skulle alla säga ungefär samma sak fast med andra ord.

Underbart skrivet btw. =)